Skolekode:
101564
Skolens navn:
Øresunds Internationale Skole
René Steffensen
Efter lov om friskoler og private grundskoler § 9 d, skal den tilsynsførende overvære undervisningen i et omfang afstemt efter skolens størrelse, svarende til mindst én hel skoledag, overvære undervisningen inden for hvert af de fagområder, som folkeskolens fagkreds naturligt kan opdeles i, drøfte indholdet af skolens undervisningsplaner med skolens leder og lærere og vurdere det anvendte undervisningsmateriales faglige og pædagogiske kvalitet.
Kontakt os, hvis du ønsker et møde, en rundtur på skolen eller hvis du har nogen spørgsmål: telefon 32598002 mail kontor@o-i-s.dk
Dato
Klasse
Fag
Fagområde
Tilsynsførende
14-11-2023
9
dansk
Humanistiske fag
René Steffensen
14-11-2023
4
dansk
Humanistiske fag
René Steffensen
14-11-2023
7
fysik
Naturfag
René Steffensen
14-11-2023
1
dansk
Humanistiske fag
René Steffensen
14-11-2023
6
musik
Praktiske/musiske fag
René Steffensen
14-11-2023
9
fransk
Humanistiske fag
René Steffensen
08-03-2024
8
engelsk
Humanistiske fag
René Steffensen
08-03-2024
7
engelsk
Humanistiske fag
René Steffensen
08-03-2024
8
musik
Praktiske/musiske fag
René Steffensen
16-04-2024
7
matematik
Naturfag
René Steffensen
16-04-2024
9
matematik
Naturfag
René Steffensen
Meget positiv oplevelse. Glimrende kontakt mellem lærere og elever, der involveres meget i undervisningen.Ro i
klasser og elever deltagende. Lærere i godt humør. - Snak med leder om demokratiets styrkelse og kontakten
med det ydre samfund, samt lige behandling af piger og drenge.
Ja
Efter lov om friskoler og private grundskoler m.v. § 2, stk. 3 er undervisningssproget i en fri grundskole dansk, dog er undervisningssproget i de tyske mindretalsskoler tysk. § 6 a Skolens lærere skal beherske dansk i skrift og tale, dette gælder dog ikke lærerne ved de tyske mindretalsskoler eller ved skoler, der har fået godkendt et andet undervisningssprog end dansk.
Ja
Efter lov om friskoler og private grundskoler § 9 d, skal den tilsynsførende, overvære undervisningen i et omfang afstemt efter skolens størrelse, svarende til mindst én hel skoledag, overvære undervisningen inden for hvert af de fagområder, som folkeskolens fagkreds naturligt kan opdeles i, drøfte indholdet af skolens undervisningsplaner med skolens leder og lærere og vurdere det anvendte undervisningsmateriales faglige og pædagogiske kvalitet.
Jeg så fremragende undervisning i dansk. Elever interesserede og lærerne forstod at inddrage dem. Jeg kunne observere, at lærerne generelt havde god hensigt til at eleverne virkelig forstod emnet og teksten. Materialer passede til klassetrin. - Engelskundervisningen var på et højt niveau, med stor elevinddragelse.
Ja
Efter lov om friskoler og private grundskoler § 9 d, skal den tilsynsførende, overvære undervisningen i et omfang afstemt efter skolens størrelse, svarende til mindst én hel skoledag, overvære undervisningen inden for hvert af de fagområder, som folkeskolens fagkreds naturligt kan opdeles i, drøfte indholdet af skolens undervisningsplaner med skolens leder og lærere og vurdere det anvendte undervisningsmateriales faglige og pædagogiske kvalitet.
De observerede elever arbejdede koncentreret med relevante materialer.
Ja
Efter lov om friskoler og private grundskoler § 9 d, skal den tilsynsførende, overvære undervisningen i et omfang afstemt efter skolens størrelse, svarende til mindst én hel skoledag, overvære undervisningen inden for hvert af de fagområder, som folkeskolens fagkreds naturligt kan opdeles i, drøfte indholdet af skolens undervisningsplaner med skolens leder og lærere og vurdere det anvendte undervisningsmateriales faglige og pædagogiske kvalitet.
i begge musiktimer sang eleverne, både med og uden mikrofon.
Ja
prøvekarakter med gennemsnit på 8.1.
Ja
prøvekaraktersgennemsnittet for 22/23 var 5,4, men set i betragtning af, at der generelt har været et dyk i karaktererne i Danmark i matematik samme år (folkeskolens matematikprøvegennemsnit 6,5/6,6) samt, at eleverne i folkeskolens specialundervisningsklasser var trukket ud af beregningerne., så er der ingen grund til at råbe vagt i gevær.
Ja
et gennemsnit på 9,0 er flot.
Ja
Ja
Ja
Der er hemmelige valg til elevrådet for de større klasser.- Respekt for medspillerne i et demokrati er jo en kerneværdi. Grundlæggende var der på skolen en stor respekt for eleverne, der observeredes i den måde, læreren talte og lyttede til eleven på, (og korrigerede denne, hvis det var nødvendigt). Det imponerede mig faktisk
Ja
Skolen får mange besøg udefra: Børns vilkår, Sex og samfund, fra Synagoden, 'Min tro din tro, 'talte tanker'. Der bruges 'åben dialog' til at håndtere uenigheder, hvis disse skulle opstå elever imellem. Brobyggerspillet anvendes. Mange klasseudflugter for at styre gruppedynamikken.
Ja
En ekspert udefra har fortalt om menneskerettighederne. De blev også drøftet i "Demokratiugen'.
Nej
Ja
fx ved at tage op fordommen, "at det kun er piger, der gør rent".
Ja
Elevrådet fungerer, og har fx lavet regler for brug af skolens toiletter. - Elevrådet spørges om , hvad de gerne vil have. - I klassens time tages op eventuelle problemer i for uden for skolen.
Ja
Alle lærerne er informeret og skolens socialrådgiver har givet et kursus i dette.
Ja
Dette er kommunikeret
Har skolen i det foregående regnskabsår modtaget en eller flere donationer som tilsammen overstiger 20.000 kr. eksklusive moms fra samme donator?
Nej
Meget positiv oplevelse. Glimrende kontakt mellem lærere og elever, der involveres meget i undervisningen, der brugte relevante og alderssvarende materialer. Ro i klasser og elever deltagende. Lærere med overskud. God kontakt med det ydre samfund, samt lige behandling af piger og drenge. God forberedelse af elever til at leve i en samfund som det danske. Regelmæssig, forbilledlig kontakt mellem skole og hjem i forbindelse med ikke-optimal opførsel, manglende skolearbejde, men også elevens produktion i skolen.
© 2017-2024 ved Øresunds Internationale Skole. Alle rettigheder forbeholdt. Øresunds Internationale Skole har licensrettighed til at bruge Applied Scholastics' TM (anvendt læring) undervisningsmetode. Applied Scholastics TM er et indregistreret vare- og servicemærke, ejet af ABLE Int. (Association for Better Living and Education International) og brugt med dets tilladelse.